Zarządzanie reklamami w czasie kryzysu
COVID-19 zmienia cały rynek. Chociaż każda firma boryka się z własnymi problemami, wszyscy doświadczamy trudności. Może to być np. zamknięcie sklepu, zmiana popytu ze strony klientów, problemy z łańcuchem dostaw czy logistyką.
Chociaż jest to globalna pandemia, jej wpływ jest lokalny.
Ciągle szukamy sposobów na nawiązanie i utrzymanie kontaktu z internautami w imieniu naszych obecnych klientów:
- Po pierwsze jesteśmy w kontakcie pomiędzy sobą. Przeszliśmy na zdalny model pracy, korzystamy z cyfrowych narzędzi, które ułatwiają podtrzymanie kontaktu. Konsultacje z klientami prowadzimy online lub poprzez telefon, Skype czy inny komunikator typu Google Hangouts. Dzięki temu oferujemy szybką wymianę informacji.
- Jesteśmy na czasie z bieżącymi trendami dzięki danym analitycznym zwłaszcza w zakresie lokalnego runku sprzedaży.
- Dostosowujemy przekaz reklamowy np. zmieniliśmy przekazy banerów tak, aby nie przedstawiały dużych zbiorowisk ludzi, spotkań i interakcji społecznych. Dostosowaliśmy nagłówki reklam tekstowych, aby lepiej odzwierciedlały obecną sytuację szczególnie u klientów, którzy przenieśli cały swój biznes online.
- Monitorujemy sprzedaż i konwersje na bieżąco – sprawdzamy dane o skuteczności i dbamy o elastyczność. Ponieważ dynamika rynku zmienia się gwałtownie, stale oceniamy kampanie, kreatywność, a nawet nasze wytyczne. To, co postanowiliśmy dwa tygodnie temu, niekoniecznie jest dzisiaj właściwe. Jedynym stałym założeniem w tej sytuacji jest to, że wszystko się zmieni.
- Tam gdzie było to konieczne, zmieniliśmy priorytety. Zasadniczo myśl przewodnia to, być pomocnym.
- Robimy to co opisaliśmy powyżej i wiele więcej, nie sposób opisać wszystkiego 🙂
W nadchodzących tygodniach i miesiącach będziemy nieprzerwanie kontynuować pracę. Tymczasem zachęcamy gorąco do dbania o siebie i o bliskich oraz do podejmowania aktywności w warunkach domowych, o ile pozwala Wam na to Wasze zdrowie.
Jesteśmy w kontakcie i mamy nadzieję, że już niedługo zobaczymy się face to face 🙂